Tuesday 30 October 2012

Granada Tablet (Tablet Delima)

GRANADA TABLET

(30 KAPSUL)

Delima adalah buah istimewa dengan bau yang wangi dan luar biasa. Dalam sejarah perubatan China delima di anggap buah yang suci dan digunakan sebagai ubat sejak 8000 tahun yang lalu. Kitab Kuno menyebut bahawa delima mengandungi semua nilai gizi yang dijumpai dalam buah-buahan lain. Delima ditanam secara meluas dan produk-produknya terkenal di seluruh dunia. Beberapa antioksidan seperti polyphenols, anthocyanins, anthocyanidins, derivatives asid dan ellagic dan tannin terhidrolisa ditemui di dalam kulit, biji dan jus delima.

Manfaat buah delima dalan kitab perubatan tradisional Parsi. Buah delima mengandungi beberapa vitamin, magnesium dan kalsium yang memiliki manfaat bagi jantung dan sistem peredaran darah. Kitab perubatan Parsi yang dianggap sebagai asal usul dan rujukan perubatan Barat, menunjukan beberapa manfaat dan kebaikan buah delima.


Manfaat dan kelebihan buah delima dalam penyelidikan Bioperubatan Moden:

1.         Mengandungi beberapa antioksidan yang efektif penurunan risiko penyakit jantung iskemik pada tikus dan manusia dengan mengurangkan akumulasi lipid pada dinding pembuluh darah.

2.         Mengurangkan penebalan pembuluh aterosklerotik dan akumulasi lipid pada tikus.

3.         bertindak sebagai agen kardiotonik penyakit jantung dengan meningkatkan aliran darah.  Ia juga mengurangkan iskemia pada pesakit dengan penyakit jantung koronari.

4.         2 minggu selepas meminum 50cc jus delima, ada kesan penurunan tekanan darah sebanyak 5% bagi pesakit hipertensi
 
5.         Bergizi dan melindungi hati dari racun atau toksin (kesan hepatoprotektif)

6.         Antioksidan dalam jus delima menghalang sel kanser payudara manusia.

7.         ekstrak buah delima membantu menghalang bahagian dan penyebaran sel-sel kanser prostat manusia dan ada kajian uang berpendapat bahawa memakan buah delima dapat mencegah kanser prostat.

Kanser payudara merupakan penyakit yang paling digeruni wanita. Dikatakan salah satu cara untuk mengurangkannya adalah dengan mengamalkan memakan buah delima. selain efektif untuk melawan kanser payudara ia juga baik untuk jantung. hasil kajian dimakmal menunjukan bahawa buah delima mengandungi sebatian kimia yang mampu mengurangkan risiko terbentuknya hormon yang menyebabkan kanser payudara. Buah yang rasanya segar dan manis ini mengandungi fitokimia dan tinggi kandungan polifenol antioksidan. Kanser payudara sangat dipengaruhi hormon estrogen.Jika seorang wanita sudah tidak lagi mengeluarkan hormon ini, maka risiko untuk mendapat kanser payudara akan menurun.
 
Harga :  RM39.00 (30 kapsul)
Harga Ahli:  RM29.25
 
 

No comments:

Post a Comment