Thursday 6 December 2012

Allah Taala berfirman: "Di dalam kedua syurga terdapat mata air yang memancar keras terus menerus. Maka tanda-tanda kekuasaan Tuhan kalian yang mana lagi yang akan kalian dustakan? Di dalam kedua syurga itu terdapat buah-buahan, pokok kurma dan pokok delima." (Al-Rahman: 66-68)
Mujarab untuk penerang hati seperti sabda Nabi Muhammad SAW, "Sesiapa yang memakan buah delima keseluruhannya, sesungguhnya Allah menerangkan hatinya selama 40 hari."
Diluluskan oleh: Kementerian Kesihatan Malaysia dan Halal.
Isi Kandungan: 30 Tablet / Harga: RM39.00 Sahaja.
Delima adalah buah istimewa dengan bau yang wangi dan luar biasa. Dalam sejarah perubatan China delima dianggap buah yang suci dan digunakan sebagai ubat sejak 8000 tahun yang lalu. Kitab Parsi Kuno menyebut bahawa delima mengandungi semua gizi yang dijumpai dalam buah-buahan lain. Delima ditanam secara meluas dan produknya terkenal di seluruh dunia. Beberapa antioksidan seperti polyphenols, anthocyanins, anthocyanidins, derivatives asid ellagic dan tannin terhidrolisa ditemui di dalam kulit, biji dan jus delima.
 
Manfaat Buah Delima Dalam Kitab Perubatan Parsi.
Buah delima mengandungi beberapa vitamin, magnesium, dan kalsium yang memiliki manfaat bagi jantung dan sistem peredaran darah. Kitab Perubatan Parsi yang dianggap sebagai asal usul dan rujukan perubatan Barat, menunjukkan beberapa manfaat dan kebaikan buah delima.

  • Delima mengandungi beberapa antioksidan yang berkesan untuk melindungai organ-organ badan manusia.
  • Penurunan risiko penyakit jantung serta mencegah atherosclerosis dan pengerasan pembuluh darah.
  • Bertindak sebagai agen kardiotonik penyakit jantung iskemik dengan meningkatkan aliran darah. Ia juga mengurangkan iskemia pada pesakit koronari.
  • Dua minggu selepas meminum 50cc jus delima, akan mengurangkan 5% bagi pesakit hipertensi.
  • Bergizi dan melindungi hati dari racun atau toksin (kesan Hepatoprotektif).
  • Antioksidan dalam jus delima menghalang sel kanser payudara manusia.
  • Ekstrak buah delima membantu menghalang bahagian dan penyebaran sel-sel kanser prostat manusia dan ada kajian yang berpendapat bahawa memakan buah delima dapat mencegah kanser prostat.
  • Banyak lagi khasiat buah delima untuk kesihatan anda.

Kanser Payudara merupakan penyakit yang digeruni wanita. Dikatakan salah satu cara untuk mengurangkannya adalah dengan memakan buah delima. Selain efektif untuk melawan kanser payudara, ia juga baik untuk jantung. Hasil kajian makmal menunjukkan bahawa buah delima mengandungi sebatian kimia yang mampu mengurangkan risiko terbentuknya hormon yang menyebabkan kanser payudara. Buah delima yang segar dan manis ini mengandungi polifenol antioksidan. Kanser payudara sangat dipengaruhi hormon estrogen. Jika seorang wanita sudak tidak lagi mengeluarkan hormon ini, maka risiko untuk terkena kanser payudara akan menurun.
Kepada anda yang ingin mencuba serta mengamalkan Granada Tablet ini, bolehlah membuat pesanan terus kepada saya dengan membuat bayaran RM39.00 + RM1.00 (urusan pos) = RM40.00 Sahaja.

Kami juga membuka peluang kepada anda untuk menjadi pengedar bagi Granada Tablet serta produk-produk yang lain dengan menjadi ahli. Bayaran pendaftaran cuma RM35.00 sahaja seumur hidup. Faedah-faedah yang bakal anda dapat adalah:
  • Potongan harga 25% ke atas semua produk-produk kami.
  • Komisen sehingga 45% kepada pengedar yang rajin.
  • Tabung Kebajikan & Khairat sehingga RM19,000.00.
  • Perlancongan Percuma setiap tahun.
  • Cabutan Bertuah bulanan & tahunan.
  • Dan banyak lagi..
Sila hubungi saya untuk maklumat lanjut.
HP/SMS: 019-5140010
Email: qalesyabiz@gmail.com


No comments:

Post a Comment