Monday 12 November 2012

Collagen Plus

 
Kandungan:
Setiap tablet mengandungi Fish Collagen ( Tuna ) 800mg
L-Lysine mono HCL 200 mg
Vitamin C 30 mg
Calcium 3.52 mg
Lycopene 10% 20 mg
Kaedah Pengambilan : 1- 2 tablet selepas makan
MAL 10053685X
Harga : RM 66.00 (30 tablet)/Harga Ahli: RM49.50
Untuk keanjalan & kesihatan kulit.
 

Kolagen ialah sejenis protein yang sangat penting untuk menganjal, menegang dan memutihkan kulit. Apabila umur semakin meningkat, kulit menjadi semakin kendur dan kusam yang akan menyebabkan kedutan. Penggunaan kolagen mampu memperbaiki struktur kulit. Pakar kesihatan memperaku penggunaan kolagen bagi menghasilkan sel-sel baru kulit dan sekali gus mengurangkan kedutan dan tanda penuaan pada kulit. 
Semakin umur meningkat,kulit semakin kendur-hilang keanjalan.  Untuk mengatasinya, kolagen amat diperlukan.  Kolagen adalah sejenis protein yang boleh didapati daripada haiwan atau tumbuhan yang berperanan penting menganjal,menegang,memutih dan menghaluskan kulit.
  • Mampu memperbaiki struktur kulit,menghasilkan sel-sel baharu sekaligus mengurangkan atau menangani tanda penuaan seperti kedutan, garis halus atau kulit kusam.
  • Lycopene pula adalah sejenis karotenoid pigmen yang berwarna merah, biasa ditemui dengan banyaknya dalam buah tomato dan beberapa jenis buah lain.
  • Bersifat anti oksida yang sangat baik untuk tubuh manusia.
  • Lysine ialah asid amino yang tidak dihasilan oleh mansia, kerana ia hanya boleh diambil dari makanan sahaja.  ia merupakan platform yang penting untuk menghasilkan kolagen dan vitamin C.
  • Mengandungi Copper yang berperanan bagi menghasilkan kolagen dan bekerjasama dengan vitamin C bagi membentuk elastin yang membantu melicin, melembut dan menganjalkan kulit.








No comments:

Post a Comment